Δευτέρα, 23 Ιουνίου 2025 13:11

Δήλωση Αγωνιστικής Συνεργασίας για την παραίτηση Γ. Αντωνιάδη από την Ένωση Γονέων Χαλανδρίου

Η δήλωση της Αγωνιστικής Συνεργασίας Γονέων (όπως αυτή αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Ένωσης) για την παραίτηση του μέλους και Αντιπροέδρου κ. Γιάννη Αντωνιάδη από την Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Χαλανδρίου:

Ως Αγωνιστική Συνεργασία, το ένα εκ των τριών ψηφοδελτίων που απαρτίζει το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Γονέων Δήμου Χαλανδρίου, με λύπη μας παραλάβαμε την παραίτηση του συναδέλφου Αντωνιάδη Γιάννη από μέλος του Δ.Σ και τη θέση του αντιπροέδρου.

Η πορεία του στις Οργανώσεις Γονέων πραγματικά είναι σεβαστή από όλους μας και είμαστε σίγουροι ότι θα συνεχιστεί από άλλες θέσεις.

Θα συμφωνήσουμε μαζί του στο σημείο που αναφέρει ότι, το κάθε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου έχει τη δική του ιδεολογική και πολιτική ταυτότητά ως πολιτικό ον και σε αυτή τη βάση της διαφορετικής ιδεολογικής και πολιτικής αφετηρίας του καθενός από εμάς, γίνεται συζήτηση στα πλαίσια των συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης και οι αποφάσεις προκύπτουν, είτε με ομοφωνία είτε με απόλυτη πλειοψηφία.

Οι όποιες παρεμβάσεις γίνονται από όλα τα μέλη του Δ.Σ., θεωρούμε ότι, έχουν ως γνώμονα τις διευρυμένες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας και την υπεράσπιση του Δημόσιου και Δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι:

α) Στο Δ.Σ της Ένωσης Γονέων Χαλανδρίου(7 μέλη) η κατανομή των εδρών έχει προκύψει από 3 ψηφοδέλτια και είναι: Αγωνιστική Συνεργασία Γονέων με 3 έδρες, Ενιαίο ψηφοδέλτιο με 3 έδρες, Ανεξάρτητη Κίνηση Γονέων με 1 έδρα. Την προεδρεία έχει η πλειοψηφούσα παράταξη στις εκλογές (Αγωνιστική Συνεργασία Γονέων).Όπως γίνεται αντιληπτό, η όποια απόφαση του Δ.Σ απαιτεί τη σύμφωνη γνώμη μελών τουλάχιστον από 2 ψηφοδέλτια.

β) Οι περισσότερες αποφάσεις μας είναι ομόφωνες και ελάχιστες είναι αυτές που πάρθηκαν με πλειοψηφία. Μια απλή αναδρομή στα πρακτικά το επιβεβαιώνει.

γ) Επιδιώκουμε οι εισηγήσεις για τα θέματα που μας απασχολούν να έρχονται γραπτά, μια με δύο μέρες πριν τη Συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου, για να έχουν χρόνο όλα τα μέλη του να μελετήσουν, να συμφωνήσουν, να διαφωνήσουν και να τοποθετηθούν στη συνεδρίαση του Δ.Σ.

δ) Η γενική συνέλευση των αντιπροσώπων της Ένωσης είναι το ανώτερο όργανο αποφάσεων των γονέων στο Δήμο μας. Στην τελευταία Τακτική Γενική Συνέλευση (26/6/2020) της Ένωσης Γονέων, στην εισήγηση (η οποία υπερψηφίστηκε από τη συντριπτική πλειοψηφία των αντιπροσώπων, 21 υπέρ, 3 κατά) που κατατέθηκε από το Δ.Σ της Ένωσης, μέσα από τοποθέτηση αντιπροσώπου-γονέα, επισημάνθηκε παράληψή της σχετικά με το πολύ σοβαρό θέμα της αλλαγής του σχολικού προγράμματος σπουδών, το οποίο κακώς (αναλαμβάνουμε και την ευθύνη που μας αναλογεί γι’ αυτό ως παράταξη που εισηγηθήκαμε την εισήγηση στη γενική Συνέλευση) δεν συμπεριλήφθηκε στην εισήγηση. Οι αλλαγές στο ωρολόγιο σχολικό πρόγραμμα αποτέλεσαν αντικείμενο προβληματισμού και συζήτησης στη γενική συνέλευση και προτάθηκε από μέλος του Δ.Σ. να ενσωματωθεί κείμενο που περιέγραφε τις αλλαγές που έγιναν, στην εισήγηση του Δ.Σ. Υπήρξαν αντιδράσεις για την ενσωμάτωσή του και δεν δόθηκε στη Γενική Συνέλευση η δυνατότητα να αποφασίσει με κίνδυνο να δυναμιτιστεί και η συνέχιση της γενικής Συνέλευσης. Τελικά προτάθηκε και κατατέθηκε ως ψήφισμα στο σώμα της γενικής συνέλευσης της Ένωσης όπου και υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία (13 υπέρ, 4 κατά, 6 λευκά). *

Στη βάση όλων των παραπάνω πραγματικά αναρωτιόμαστε ποιες είναι «οι θεσμικές και καταστατικές ανατροπές και αλλοιώσεις» στις οποίες αναφέρεται ο συνάδελφος, καθώς και οι αποφάσεις εκείνες που έχουν ληφθεί από το Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων οι οποίες δεν υπηρετούν τους σκοπούς και τους στόχους των Συλλόγων Γονέων και οι οποίες δεν εκφράζουν την αγωνία των γονιών για την καλυτέρευση των συνθηκών όπου ζουν και μαθαίνουν τα παιδιά μας.

Μετά τα παραπάνω, θεωρούμε λοιπόν, ότι η έκφραση «εισηγήσεις γραμμένες σε κομματικά γραφεία» δεν τιμούν τον ίδιο τον συνάδελφο Αντωνιάδη Γιάννη, κανένα μέλος του Δ.Σ της Ένωσης όπως και κανέναν αντιπρόσωπο.

Ως Αγωνιστική Συνεργασία Γονέων δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε και να διεκδικούμε την επίλυση των χρόνιων προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε ως γονείς και είμαστε σίγουροι ότι σε αυτό τον δρόμο θα ξανασυναντηθούμε με τον συνάδελφο Αντωνιάδη Γιάννη.

* Επισυνάπτεται το κείμενο που προτάθηκε να ενσωματωθεί στην εισήγηση της Γενικής Συνέλευσης και που τελικά πέρασε ως ψήφισμα.

Για τις αλλαγές στα Ωρολόγια Προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων

Το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τα νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων για τη νέα σχολική χρονιά. Πρακτικά δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι από την ψήφιση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου από την κυβέρνηση της ΝΔ και η λεγόμενη «αναβάθμιση του σχολείου» ξεκίνησε με την πρώτη πράξη επίθεσης στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών.

Στο Γυμνάσιο, το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας που ήταν 2 ώρες για την Α’ τάξη, γίνεται τώρα πια 1 ώρα για την Α’ Τάξη. Η προοπτική εξαφάνισης και κατάργησης του μαθήματος είναι πια παραπάνω από εμφανής. Στο εσπερινό Γυμνάσιο, το μάθημα της Βιολογίας μειώνεται κατά 1 ώρα στην Α’ τάξη, καθώς από 2ώρο γίνεται 1ώρο. Στο Λύκειο, στην Α’ τάξη, μειώνεται κατά 1 ώρα το μάθημα της Πολιτικής Παιδείας και καταργούνται τα μαθήματα επιλογής Καλλιτεχνική Παιδεία, Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων, Ελληνικός και Ευρωπαϊκός Πολιτισμός, καθώς και το μάθημα των Ερευνητικών Δημιουργικών Δραστηριοτήτων.
Στη Β’ τάξη, καταργείται το μάθημα Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία, μειώνεται κατά 1 ώρα το μάθημα της Φυσικής, ενώ καταργείται το μάθημα Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών και στη θέση του μπαίνουν τα Λατινικά.

Στη Γ’ τάξη, εισάγεται το κόντρα μάθημα (Μαθηματικά ή Ιστορία ανάλογα με τον Προσανατολισμό) και καταργούνται τα Μαθήματα Επιλογής Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο όπως, επίσης, και η 2η ξένη Γλώσσα (Γερμανικά/Γαλλικά). Τα 7ωρα μαθήματα του Προσανατολισμού γίνονται 6ωρα, ενώ το μάθημα της Κοινωνιολογίας αντικαθίσταται από τα Λατινικά.

Το Υπουργείο Παιδείας εξαφανίζει ένα ολόκληρο μάθημα από το Γυμνάσιο (Οικιακή Οικονομία), καταργεί επί της ουσίας τα μαθήματα των Κοινωνικών Επιστημών και της Καλλιτεχνικής Παιδείας από το Λύκειο. Απογυμνώνει το Λύκειο από τα «περιττά» μαθήματα, αφήνει μόνο όσα χρειάζονται για την προετοιμασία των μαθητών για τις εξετάσεις και προετοιμάζει βήμα – βήμα το Λύκειο που μέσα από ατέλειωτες εξετάσεις με την τράπεζα θεμάτων θα δίνει το «εθνικό απολυτήριο». Αυτός ο εξεταστικός μαραθώνιος επιβάλλει ακόμα μεγαλύτερες θυσίες από την λαϊκή οικογένεια, που πρέπει να βάλει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να στηρίξει τη μόρφωση των παιδιών της. Ενισχύονται οι ταξικοί φραγμοί στο Δημόσιο Σχολείο, και δυσκολεύει η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα παιδιά των λαϊκών-εργατικών οικογενειών. Ταυτόχρονα, το Λύκειο χάνει ολοσχερώς τον διαπαιδαγωγητικό του χαρακτήρα καθώς καταργούνται όλα τα μαθήματα της αισθητική αγωγής και των κοινωνικών επιστημών που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας, του αισθητικού κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης και μάλιστα στην πιο κρίσιμη περίοδο των νέων, λίγο πριν βγουν στην κοινωνία και την αγορά εργασίας. Μέλημα τους είναι η στείρα απόκτηση βασικών «δεξιοτήτων» όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. σε αντίθεση με την ολόπλευρη μόρφωση.

Το πλέον απαράδεκτο των νέων ωρολογίων προγραμμάτων είναι ότι μαθήματα που εξετάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις (σχέδιο, ξένες γλώσσες, μουσική) αντί να παρέχονται από το δημόσιο σχολείο έστω και ως μαθήματα επιλογής καταργούνται εντελώς. Επισήμως, το Υπουργείο Παιδείας οδηγεί στην παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση χιλιάδες μαθητές που πρέπει να προετοιμαστούν για τις αντίστοιχες σχολές. Με απλά λόγια, τα παιδιά που δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν, αποκλείονται από σχολές όπως η Αρχιτεκτονική, η ΑΣΚΤ, οι σχολές Μουσικών Σπουδών, τα Ξενόγλωσσα Τμήματα κτλ.

Στα νέα ωρολόγια προγράμματα, παρόλο που φαίνεται ότι αυξάνονται οι ώρες ορισμένων μαθημάτων (π.χ. Πληροφορική, Αγγλικά, 2η ξένη γλώσσα), παραμένει το απαράδεκτο γεγονός, να μην παρέχονται πτυχία γλωσσομάθειας ή γνώσης της Πληροφορικής με την ολοκλήρωση των σπουδών στο σχολείο. Η πιστοποίηση, δηλαδή, αυτών των γνώσεων παραμένει ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα που δίνεται, κατά βάση, από ιδιωτικούς φορείς.

 

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.