Το υπόμνημα της Ένωσης Γονέων Χαλανδρίου στο Δημοτικό Συμβούλιο

enwshsyllogwngonewnmathitwnxalandriou

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών και οι εκπρόσωποι των Συλλόγων Γονέων παρευρέθησαν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 28ης Μαρτίου 2018, και τοποθετήθηκαν σχετικά με το θέμα "Ενημέρωση και συζήτηση για θέματα Παιδείας", που έγινε κατόπιν αιτήματος της Ένωσης Γονέων.

Η Ένωση Γονέων κατέθεσε υπόμνημα όπου καταγράφονται οι θέσεις της και τίθενται συγκεκριμένα ερωτήματα όσον αφορά τους τρόπους και το χρονοδιάγραμμα αντιμετώπισης των προβλημάτων των σχολείων της πόλης μας, που είναι στην αρμοδιότητα του Δήμου, ζητώντας γραπτές απαντήσεις προκειμένου να ενημερώσει τα μέλη της.

Επακολούθησε συζήτηση με τοποθετήσεις του Δημάρχου Χαλανδρίου, των Δημοτικών Συμβούλων, του Προέδρου της Α-Γ ΕΛΜΕ και γονέων από τις οποίες καταδείχθηκε η σοβαρότητα των ζητημάτων που έθεσαν η Ένωση και οι Σύλλογοι Γονέων της πόλης μας.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Μαθητών Δήμου Χαλανδρίου

 

Υπόμνημα προς τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο για τα προβλήματα των Σχολείων της πόλης μας

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών του Δήμου Χαλανδρίου, ως Δευτεροβάθμιο Όργανο των οργανώσεων γονέων, έχει αυτοτελή παρουσία σε επίπεδο Δήμου, ταυτόχρονα δε, συμμετέχει στο υπερκείμενο όργανο του γονεϊκού κινήματος (Ομοσπονδία Γονέων Περιφέρειας Αττικής) μέσω των αντιπροσώπων της.

Παρακολουθεί τις εξελίξεις στην εκπαίδευση, ενημερώνεται από τα υπερκείμενα όργανα, συζητάει με τους Συλλόγους Γονέων του Δήμου Χαλανδρίου, στους οποίους λογοδοτεί, και έχει διαμορφώσει τις θέσεις της με βάση τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών μας.

Η κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην εκπαίδευση οφείλεται κατά κύριο λόγο στον τρόπο με τον οποίο την προσεγγίζει κάποιος, αν δηλαδή τη θεωρεί δικαίωμα, ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΑΓΑΘΟ, στο οποίο όλα τα παιδιά θα έχουν πρόσβαση ή τη θεωρεί εμπόρευμα, και η μόρφωση του κάθε παιδιού θα καθορίζεται από την τσέπη του κάθε γονέα.

Δυστυχώς για μας και τα παιδιά μας είναι το οικονομικό μοντέλο που υπαγορεύει το εκπαιδευτικό μοντέλο και όχι το αντίστροφο, άρα, η πολιτική που εφαρμόζεται επί δεκαετίες στην εκπαίδευση δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετική από την πολιτική που εφαρμόζεται σε όλους τους τομείς της κοινωνίας, από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις αλλά και τη σημερινή. Πόσο μάλλον την εποχή των μνημονίων που χρόνια τώρα έχουν επιβάλλει μια αντιλαϊκή πολιτική, με την οποία καταργούνται εργασιακά, ασφαλιστικά και κοινωνικά δικαιώματα. Με μία τέτοια πολιτική ο χώρος της Παιδείας δεν θα μπορούσε να παραμείνει αλώβητος, έτσι όλες οι αλλαγές που προωθούνται υπαγορεύονται με βάση το κριτήριο της δημοσιονομικής προσαρμογής, προσαρμόζονται δηλαδή στη γενικότερη λογική του «ό,τι περισσέψει», οδηγώντας τελικά στην εμπορευματοποίηση της Παιδείας.

Βρισκόμαστε στο 2018 και θεωρούμε ότι θα πρέπει να σταθούμε σε ορισμένα ερωτήματα τα οποία καλό είναι να τα εξετάζουμε υπό το πρίσμα της προόδου της επιστήμης και της τεχνολογίας της εποχής μας.

• Είναι εφικτό στις μέρες μας τα παιδιά μας να έχουν την μόρφωση που τους αξίζει (14χρονη ενιαία υποχρεωτική εκπαίδευση και προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά);

• Είναι εφικτό στις μέρες μας τα παιδιά μας να πηγαίνουν σχολείο σε σύγχρονα ασφαλή και λειτουργικά κτίρια, εξοπλισμένα εργαστήρια, τραπεζαρίες, αίθουσες εκδηλώσεων, βιβλιοθήκες, γυμναστήρια, κλπ.;

• Είναι εφικτό στις μέρες μας, οι εκπαιδευτικοί που έχουν αναλάβει τη μόρφωση των παιδιών μας να αμείβονται αξιοπρεπώς, να επιμορφώνονται, να μην αλλάζουν 3 σχολεία την ημέρα για να συμπληρώσουν το διδακτικό τους ωράριο, να κάνουν μάθημα σε τμήματα με λειτουργικό αριθμό μαθητών (15μελή τμήματα έως την Β’ Δημοτικού και στην συνέχεια 20μελή τμήματα);

• Είναι εφικτό στις μέρες μας τα σχολεία να έχουν καθαρίστριες, τραπεζοκόμους, φύλακες, σταθερό διοικητικό και υποστηρικτικό προσωπικό (ψυχολόγοι, νοσηλευτές, κοινωνικοί λειτουργοί, κλπ.) για όλες τις ώρες του σχολείου, αλλά και προσωπικό που θα κρατάει τα προαύλια των σχολείων ανοιχτά μετά τη λήξη τους;

• Είναι εφικτό στις μέρες μας όλοι οι εργαζόμενοι στην Παιδεία να εργάζονται με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, σε θέσεις πλήρους και μόνιμης απασχόλησης;

Ως Ένωση Γονέων πιστεύουμε ότι οι παραγωγικές δυνατότητες της χώρας μας και ο πλούτος που υπάρχει μπορεί να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά μας να έχουν το σχολείο που τους αξίζει.

Η μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από την κεντρική διοίκηση στους Δήμους με το σχέδιο «Καλλικράτης» έχει αυξήσει τις αρμοδιότητες στους Δήμους της χώρας, χωρίς αντίστοιχα να έχει μεταβιβάσει τα ανάλογα εργαλεία και τους οικονομικούς πόρους, με αποτέλεσμα όποιος αγωνίζεται να γίνεται μπαλάκι μεταξύ συναρμοδίων, και εν τέλει αναρμοδίων, αφού οι απαντήσεις που παίρνουμε είναι του τύπου «η νομοθεσία δεν μας το επιτρέπει, δεν μας δίνει επιχορήγηση το υπουργείο, έχουμε ήδη δώσει πολλά δεν έχουμε άλλα, περάστε αύριο γιατί ο υπεύθυνος λείπει, κλπ.».

Παρά τις σοβαρές παρεμβάσεις που έχουν γίνει την τελευταία τριετία με στόχο την βελτίωση των συνθηκών στις σχολικές μονάδες, εξακολουθούν να υπάρχουν μια σειρά από χρόνια και σοβαρά προβλήματα τα οποία απασχολούν την Σχολική Κοινότητα της πόλης μας.

Ως Ένωση Γονέων καταγράφουμε τα προβλήματα αυτά, συντονίζουμε και συσπειρώνουμε τους Συλλόγους Γονέων και γενικότερα τους γονείς στην κατεύθυνση διεκδίκησης και επίλυσης των προβλημάτων που αφορούν αρμοδιότητες του Δήμου, της Περιφέρειας, του Υπουργείου, και όχι μόνο. Δεν κλείνουμε τα μάτια στα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της πόλης μας, δεν είναι αυτός ο ρόλος μας.

Στην προσπάθεια μας να βοηθήσουμε ουσιαστικά το έργο των αρμοδίων για τα θέματα Παιδείας υπηρεσιών του Δήμου, έχουμε καταθέσει προτάσεις για την επίλυση τους, παρ’ όλο που, ο ρόλος της Ένωσης Γονέων και των Συλλόγων Γονέων, ως συνδικαλιστικά όργανα, είναι να αναδεικνύουν τα προβλήματα και να διεκδικούν την επίλυση τους από τους αρμόδιους φορείς και όχι να αναζητούν οι ίδιοι τις λύσεις των προβλημάτων.

Είναι γεγονός ότι, μετά από έντονες διεκδικήσεις, έχουν ικανοποιηθεί κάποια πάγια αιτήματα της Ένωσης Γονέων όπως η ενίσχυση των Σχολικών Επιτροπών από τον προϋπολογισμό του Δήμου με έκτακτες επιχορηγήσεις, όποτε αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα, έστω και καθυστερημένα, έστω και αν δεν καλύπτονται πλήρως οι ανάγκες των σχολείων, και η κάλυψη δαπάνης αγοράς των ξενόγλωσσων βιβλίων του Λυκείου από την Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Όμως, σε μια σειρά από σοβαρά ζητήματα (17ο Νηπιαγωγείο, 17ο Δημοτικό, 6ο Λύκειο, στέγαση ΕΠΑΛ, κλπ.), υπάρχει στασιμότητα και δεν διαφαίνεται προοπτική λύσης από την Δημοτική Αρχή.

Σας απευθύνουμε, λοιπόν, τα ακόλουθα ερωτήματα που αναφέρονται σε κρίσιμα προβλήματα της Σχολικής Κοινότητας του Χαλανδρίου, σε εφαρμογή όσων συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν και στην τελευταία Γενική Συνέλευση της Ένωσης Γονέων στις 26/2/2018:

1. Χρόνια προβλήματα Σχολικής Στέγης:

• Σε ποια φάση είναι η προσπάθεια εύρεσης οικοπέδου για την ανέγερση του 6ου Λυκείου στο Πάτημα Χαλανδρίου (ώστε να προχωρήσει και η διαδικασία ίδρυσής του);

• Σε ποια φάση είναι η υπόθεση της ανέγερσης του 17ου Νηπιαγωγείου (στο ΚΦ 86 το οποίο προορίζεται επίσης και για το 18ο Δημοτικό το οποίο όμως δεν έχει ιδρυθεί);

• Σε ποια φάση είναι η εξέλιξη του φακέλου ανέγερσης του 17ου Δημοτικού Σχολείου στο Πάτημα Χαλανδρίου ο οποίος έχει κατατεθεί στην ΚΤ.ΥΠ. από το 2015 και ποιες ενέργειες έχουν γίνει από τότε;

• Σε ποια φάση είναι η εξέλιξη του λεγόμενου «Οικοπέδου Αεροπορίας» στο Κάτω Χαλάνδρι που προορίζεται για την κατασκευή σχολικού συγκροτήματος για την στέγαση της επαγγελματικής εκπαίδευσης (Εργαστηριακό Κέντρο και ΕΠΑΛ);

Η Ένωση Γονέων έχει κατ’ εξακολούθηση προτείνει (από 04/2016) στη Δημοτική Αρχή να διοργανώσει παράσταση στην ΚΤ.ΥΠ. ή όπου αλλού απαιτείται, μαζί με την Ένωση Γονέων και τους γονείς.

2. Κτηριακά Προβλήματα:

• Πότε και πώς θα καταγραφούν, θα αξιολογηθούν, θα ιεραρχηθούν και θα προγραμματιστεί να επιλυθούν τα κτηριακά προβλήματα και τα προβλήματα ασφάλειας και υγιεινής των σχολικών κτηρίων από επιστημονικά καταρτισμένο προσωπικό; Η καταγραφή που έχει γίνει από τις Σχολικές Κοινότητες και έχει κατατεθεί στην αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία μέσω της Ένωσης Γονέων στην από 7/12/2017 επιστολή μας, δεν μπορεί να θεωρείται ακριβής διότι οι Διευθυντές και οι γονείς δεν είναι ειδικοί.

• Πότε θα ενημερωθεί η κάθε Σχολική Κοινότητα για το χρονοδιάγραμμα επίλυσης του κάθε καταγεγραμμένου, από τους αρμοδίους του Δήμου, προβλήματος της σχολικής της μονάδας;

• Εντός ποιας χρονικής περιόδου θα υλοποιηθεί και ολοκληρωθεί το τεχνικό πρόγραμμα του 1,2 εκατ. ευρώ;

• Υπάρχει κάποιος σχεδιασμός πως θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που αναμένεται να δημιουργηθούν με την θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής ώστε να διασφαλιστεί από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη η φοίτηση όλων των προνηπίων στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο της γειτονιάς τους;

Η Ένωση Γονέων έχει ήδη καταθέσει τις προτάσεις της (δημιουργία μητρώου ανά σχολική μονάδα, ορισμό υπεύθυνου τεχνικού, κατάρτιση προγράμματος με σαφές χρονοδιάγραμμα για την επίλυσή τους).

3. Υποδομές ΑΜΕΑ: Για το χρόνιο ζήτημα της πρόσβασης των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας με αναπηρία στα σχολεία, ένα ζήτημα που η Ένωση θέτει ανελλιπώς, δεν έχουμε αποτελέσματα.

• Το 1ο ΓΕΛ & το 6ο Δημοτικό έχουν καταθέσει αίτημα για ασανσέρ πάνω από 4 χρόνια λόγω φοίτησης μαθητών ΑΜΕΑ. Πότε θα υλοποιηθεί το αίτημά τους;
• Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για να αποκτήσουν όλα τα Σχολεία πρόσβαση και υποδομές ΑΜΕΑ όπως επιτάσσει η ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία;

4. Ελλείψεις σε Υλικοτεχνική Υποδομή:

• Πότε και πώς θα αξιολογηθούν, ιεραρχηθούν και ικανοποιηθούν οι ανάγκες – αιτήματα των Σχολικών Κοινοτήτων για υλικοτεχνική υποδομή: τεχνολογικό εξοπλισμό, εποπτικά μέσα, εξοπλισμό εργαστηρίων, αθλητικό υλικό, κλπ. όπως κατατέθηκαν στις αρμόδιες Σχολικές Επιτροπές μέσω της Ένωσης Γονέων στην από 7/12/2017 επιστολή μας; Ενδεικτικά αναφέρουμε: πιστοποιημένα όργανα για τους αύλειους χώρους 9 Νηπιαγωγείων, 214 ηλεκτρονικούς υπολογιστές, 137 βιντεοπροβολείς, 136 laptop, 91 πίνακες μαρκαδόρου, κλπ.

• Με ποια διαδικασία και πότε θα είναι διαθέσιμα στα ταμεία των Σχολικών Επιτροπών η έκτακτη χρηματοδότηση των 400.000 €;

• Με ποια διαδικασία και πότε θα είναι διαθέσιμο το κονδύλι ύψους 150.000 €, για την αγορά του μηχανογραφικού εξοπλισμού;

Η Ένωση Γονέων έχει ήδη καταθέσει τις προτάσεις της (αξιολόγηση και προϋπολογισμό) και έχει ζητήσει χρονοδιάγραμμα κάλυψης των αναγκών.

Αιτούμαστε επισήμως από τις Σχολικές Επιτροπές να ενημερώσουν εγγράφως τους Διευθυντές των Σχολείων να μην απευθύνονται στους Συλλόγους Γονέων ζητώντας – αυθαίρετα και παράνομα – χρήματα ή εξοπλισμό, και να ωθούν τους Συλλόγους Γονέων σε δράσεις με απώτερο σκοπό τελικώς την χρηματοδότηση αγοράς εξοπλισμού, και να καταθέτουν τα αιτήματά τους μέσω της οριζόμενης διαδικασίας.

Οι δράσεις της Ένωσης Γονέων τα τελευταία τουλάχιστον οκτώ χρόνια είναι αναρίθμητες, με παραστάσεις σε όλους τους αρμόδιους φορείς σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η σχολική κοινότητα. Το σημερινό Δ.Σ. καθώς και τα προηγούμενα Δ.Σ. της Ένωσης, και δη αυτά των ετών 2011, 2012, 2013 που αναφέρθηκαν ιδιαιτέρως σε διάφορες ανακοινώσεις (μέλη των οποίων υπήρξαν η Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κα Λίτσα Γαλάνη και ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γιάννης Μιχάλας), χωρίς να παραγνωρίζουμε το έργο και την προσπάθεια κανενός από όσους υπηρέτησαν το θεσμό της Ένωσης και των Συλλόγων Γονέων τα προηγούμενα χρόνια, όλοι και όλες αγωνίστηκαν, από το όποιο μετερίζι, για να διεκδικήσουν λύσεις για τα ίδια προβλήματα που εξακολουθούν να ταλανίζουν και σήμερα την Παιδεία και τα Σχολεία της πόλης μας.

Σε κανένα από τα ζητήματα που έχουμε θέσει ως Ένωση Γονέων και αφορούν προβλήματα των Σχολείων του Χαλανδρίου δεν μπήκε μπροστά ο Δήμος, μαζί με τους γονείς, για να διεκδικήσουμε την επίλυση τους. Επανειλημμένα έχουμε ζητήσει να έχουμε στήριγμά μας το Δήμο για να διεκδικήσουμε από κοινού τα αιτήματά μας στις αρμόδιες υπηρεσίες.

Γιατί δεν το κάνετε;

Είμαστε αντίθετοι σε κάθε λογική που καλλιεργεί συστηματικά μειωμένες προσδοκίες και έχει ένα και μοναδικό στόχο, να περιορίζει συνεχώς τις απαιτήσεις των γονέων ώστε να είναι ευχαριστημένοι με αυτά που έχουν.

Κατόπιν των ανωτέρω, η Ένωση Γονέων θα συνεχίσει να επιζητά την γόνιμη συνεργασία, διότι μόνο όταν Δήμος και Σχολική Κοινότητα αγωνίζονται μαζί μπορούν να λυθούν τα προβλήματα των Σχολείων μας, για το καλό των παιδιών μας, και θα σταθούμε στο πλευρό της Δημοτικής Αρχής οποιαδήποτε στιγμή αποφασίσει να αγωνιστεί για τα δίκαια αιτήματα του γονεϊκού κινήματος.

Θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε τα αυτονόητα για τα παιδιά μας και ζητούμε από τη Δημοτική Αρχή και το Δημοτικό Συμβούλιο να αποδείξουν έμπρακτα ότι δεν ταυτίζονται με την αντιλαϊκή εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθείται.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Μαθητών Δήμου Χαλανδρίου

Χαλάνδρι, 26 Μαρτίου 2018

Επισυνάπτονται:

• Οι διεκδικήσεις μας από την Πολιτεία και τον Δήμο *
Το 12/03/2018 Δελτίο Τύπου μας για την συνάντηση που διοργάνωσε ο Αντ/ρχος Παιδείας στις 08/03/2018
Η 16/03/2018 Ανακοίνωσή μας για την επίθεση που δέχεται η Ένωση Γονέων στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Η 19/03/2018 Δημόσια Δήλωση μας σε απάντηση της από 16/03/2018 Δηλώσεις του Δημάρχου Χαλανδρίου
• Η 07/12/2017 Επιστολή μας για τα κτηριακά προβλήματα και τις ανάγκες των σχολικών μονάδων. ** 

 

* ΟΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΟΦΩΝΗ ΨΗΦΙΣΗ ΤΗΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΣΤΙΣ 26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2018

Διεκδικήσεις από την Πολιτεία

• Την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης που να εξασφαλίζει αξιοπρεπή δωρεάν δημόσια παιδεία και ισότιμα σχολεία που θα παρέχουν τις ίδιες ανεξαιρέτως ευκαιρίες μόρφωσης στα παιδιά μας και όχι σχολεία 2 ή 3 ταχυτήτων.

• Το ενιαίο, 14ετές υποχρεωτικό σχολείο χωρίς κοινωνικές ανισότητες και στόχο την ολόπλευρη γνώση και καλλιέργεια της προσωπικότητας κάθε μαθητή, με 2ετή προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά.

• Την στελέχωση όλων των σχολικών μονάδων με διορισμούς άρτια καταρτισμένου εκπαιδευτικού, επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού (και όχι με ελαστικές σχέσεις εργασίας) από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ώστε η λειτουργία τους να είναι απρόσκοπτη εξ αρχής, χωρίς κενά και ελλείψεις.

• Σχολικά κτήρια σύγχρονα, ασφαλή, πλήρως εξοπλισμένα με μέσα και χώρους για εκπαίδευση, άθληση, πολιτισμό, σίτιση.

• Την ενίσχυση και υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη, πρόσβαση στα σχολεία).

• Ολιγομελή τμήματα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, 15 μαθητές/τάξη για νήπια, α’ & β’ δημοτικού, 20 μαθητές για τις υπόλοιπες τάξεις.

• Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια και Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη στα Λύκεια με τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

• Την αναβάθμιση της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

• Την ποιοτική αναβάθμιση των σχολείων και τον εκσυγχρονισμό των υποστηρικτικών δομών όπως βιβλιοθήκες, αίθουσες Η/Υ, κλπ. με την επαρκή χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών.

• Την σωστή και αξιοπρεπή υλοποίηση της δέσμευσης για αντιμετώπιση των πληγών της ανθρωπιστικής κρίσης με τη χορήγηση γευμάτων σίτισης.

• Σύγχρονα και δωρεάν βιβλία που δεν παραμορφώνουν το μυαλό και την ψυχή των παιδιών.

Διεκδικήσεις από τον Δήμο

• Άμεση ανέγερση του 17ου Νηπιαγωγείου, του 17ου Δημοτικού και του 6ου Λυκείου.

• Ιδιόκτητο συγκρότημα για την στέγαση των Επαγγελματικών Λυκείων του Δήμου μας με πλήρως εξοπλισμένα εργαστηριακά κέντρα.

• Σχολικά κτήρια με σύγχρονες, ασφαλείς, λειτουργικές και καλαίσθητες κτηριακές υποδομές. Δημιουργία Μητρώου, με συνολική και λεπτομερή καταγραφή των αναγκών όλων των σχολικών μονάδων (κτηριακών αναγκών, ασφάλειας σχολείων, υλικοτεχνικής υποδομής, κλπ.), ορισμό υπευθύνου τεχνικού συντήρησης - διαχείρισης εγκαταστάσεων (facility manager) για κάθε σχολική μονάδα, ελέγχους ασφαλείας σε όλα τα σχολικά κτήρια.

• Πρόσβαση και υποδομές για μαθητές με κινητικά προβλήματα σε κάθε σχολική μονάδα, όπως άλλωστε επιτάσσει και ο Νόμος.

• Αύξηση της χρηματοδότησης των Σχολικών Επιτροπών και την ενίσχυσή τους σε πάγια και τακτική βάση από την προϋπολογισμό του Δήμου για την κάλυψη των λειτουργικών και εκπαιδευτικών αναγκών των σχολικών μονάδων, την ποιοτική αναβάθμιση των σχολείων με τον εκσυγχρονισμό των υποστηρικτικών δομών όπως βιβλιοθήκες, αίθουσες Η/Υ κλπ., καθώς και την άμεση κάλυψη των ελλείψεων της υλικοτεχνικής υποδομής και των εποπτικών μέσων. Σύνταξη ετήσιων (έστω και σε άτυπη μορφή) προϋπολογισμών για την καλύτερη διαχείριση των οικονομικών των σχολικών επιτροπών.

• Να διεκδικήσει ο Δήμος από την Πολιτεία την αύξηση της αντίστοιχης κρατικής επιχορήγησης σε ποσό τέτοιο που να καλύπτει ουσιαστικά τις ετήσιες επισκευαστικές και λειτουργικές ανάγκες των σχολείων μας.

• Εξασφάλιση επαρκούς βοηθητικού προσωπικού για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

• Ανοιχτά Σχολεία τα απογεύματα με οργανωμένη και φυλασσόμενη δομή και ΔΩΡΕΑΝ προγράμματα με αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες για όλα τα παιδιά.

• Καμία παραχώρηση σχολικών χώρων για επιχειρηματική δράση σε εξωσχολικούς φορείς.

Εμείς οι γονείς έχουμε ανάγκη από ένα σχολείο το οποίο θα οδηγεί σε μόρφωση δημιουργική, καινοτόμα, ανοιχτή στις εξελίξεις της παγκόσμιας γνώσης. Θα βοηθάει τα παιδιά μας να αναπτύσσουν τα ενδιαφέροντα τους, να καλλιεργήσουν τις ικανότητες τους και να αποκτήσουν τις δεξιότητές που πρέπει να έχει ο μορφωμένος άνθρωπος της σύγχρονης εποχής ώστε να είναι σε θέση να οικοδομήσουν την ελληνική κοινωνία του μέλλοντος.

Ένα σχολείο το οποίο παράλληλα να παρέχει ανθρωπιστική εκπαίδευση η οποία πρέπει να αποσκοπεί στην πνευματική και ηθική καλλιέργεια των παιδιών μας, με κουλτούρα δημοκρατική και ομαδοσυνεργατική ώστε ο σημερινός μαθητής να διακρίνεται για την «ενεργό πολιτειότητα» (active citizenship) που σημαίνει ότι ως αυριανός πολίτης θα έχει κριτική και δημιουργική σκέψη, συναίσθηση κοινωνικής ευθύνης αλλά και δυνατότητα διεκδίκησης των ευρύτερων ανθρώπινων δικαιωμάτων του. Αυτό το σχολείο θέλουμε και γι’ αυτό το σχολείο θα συνεχίσουμε ως γονείς να παλεύουμε.

 

** Επιστολή της Ένωσης Γονέων για τα κτηριακά προβλήματα και τις ανάγκες των σχολικών μονάδων

Προς
- Δήμαρχο Χαλανδρίου, κ. Σίμο Ρούσσο
- Αντιδήμαρχο Παιδείας, κ. Θύμιο Κουράση
- Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών, κ. Κωνσταντίνο Γερολυμάτο
- Σχολική Επιτροπή Α’Θμιας Εκπαίδευσης
- Σχολική Επιτροπή Β’Θμιας Εκπαίδευσης

Κοιν.:
- Δημοτικούς Συμβούλους Δήμου Χαλανδρίου
δια της Προέδρου του Δ.Σ. κας Λίτσας Γαλάνη
- Διευθύνσεις Σχολικών Μονάδων
- Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων

ΘΕΜΑ: ΚΤΗΡΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ & ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ

Η Ένωση Γονέων Χαλανδρίου, στο πλαίσιο της διαρκούς προσπάθειας της να συμβάλλει αποτελεσματικά με την δράση της στην επίλυση των θεμάτων που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων του Δήμου μας, διεξήγαγε για 3η συνεχή χρονιά έρευνα για τις ανάγκες τους. Σας διαβιβάζουμε αναλυτική κατάσταση με επικαιροποιημένα τα προβλήματα των σχολείων της πόλη μας, και σε συνέχεια των αιτημάτων που σας έχουμε ήδη καταθέσει, ζητάμε την δέσμευση της Δημοτικής Αρχής για την επίλυσή τους.

Τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαμε αποτελούν έναν ενδεικτικό οδηγό ο οποίος πρέπει να τύχει κατάλληλης επεξεργασίας από τις υπηρεσίες του Δήμου. Επισημαίνουμε μόνο, οτι από τους Συλλόγους και τους Διευθυντές ζητήθηκε να καταγράψουν, ιεραρχημένα, μόνο τα σημαντικότερα των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν κατά την κρίση τους, αρκετά από τα οποία είναι προβλήματα ετών. Τα κυριότερα προβλήματα αφορούν:

Α. Κτηριακές ανάγκες: Η παλαιότητα των κτιρίων των σχολικών μονάδων του Χαλανδρίου, δημιουργεί πλειάδα τεχνικών προβλημάτων, πολλά από τα οποία χρονίζουν και φυσικά επιδεινώνονται. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

• Διαμόρφωση αύλειων χώρων των νηπιαγωγείων με δάπεδα ασφαλείας και σύγχρονα πιστοποιημένα όργανα / παιχνίδια

• Διαστρώσεις των αθλητικών γηπέδων των προαύλιων των σχολείων της Β΄Θμιας Εκπ/σης

• Διαμόρφωση εσωτερικών χώρων (τουαλέτες, αίθουσες, κλπ)

• Έλλειψη ειδικών χώρων σίτισης – τραπεζαρίας στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά

• Έλλειψη υποδομών για μαθητές με κινητικά προβλήματα : πρόσβαση στο σχολείο, πρόσβαση σε διδακτικές αίθουσες ή εργαστήρια που βρίσκονται σε όροφο και τουαλέτες ΑΜΕΑ.

• Εσωτερικά και εξωτερικά βαψίματα των σχολικών κτηρίων

• Μονώσεις, υδραυλικά, αποχετευτικά, αντιπλημμυρικά έργα

• Έργα θερμομόνωσης, ενεργειακής αναβάθμισης, σύνδεση σχολείων με το φυσικό αέριο

Β. Υλικοτεχνική Υποδομή: Καταγράφονται αναλυτικά αρκετές ελλείψεις σε εποπτικά μέσα διδασκαλίας και υλικοτεχνικής υποδομής στα σχολεία όλων των βαθμίδων, με αποτέλεσμα η διδασκαλία των σχετικών αντικειμένων να μην γίνεται με τον αποτελεσματικότερο τρόπο. Ιδιαίτερα σοβαρές είναι οι ελλείψεις στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό (δίκτυα, Η/Υ, βιντεοπροβολείς, διαδραστικούς πίνακες, κ.α.) καθώς και στον εξειδικευμένο εξοπλισμό των εργαστηρίων ειδικοτήτων, κυρίως στα σχολεία της Β/Θμιας Εκπαίδευσης. Επίσης, καταγράφονται ανάγκες σε χάρτες, μουσικά όργανα, εκπαιδευτικό υλικό για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες και αθλητικό υλικό.

Επιπρόσθετα, άλλα προβλήματα που έχουμε ήδη τονίσει ως Ένωση Γονέων είναι τα κάτωθι:

• Τα 4 ΕΠΑΛ του Χαλανδρίου αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα σοβαρά κτηριακά προβλήματα (μονώσεις, τουαλέτες, αύλειοι χώροι, διαμόρφωση αιθουσών διδασκαλίας, κλπ). Παρ’ όλο που στεγάζονται σε ενοικιαζόμενα κτήρια, ζητάμε την ουσιαστική παρέμβαση από τον Δήμο και την Τεχνική Υπηρεσία προκειμένου να αντιμετωπιστούν. Επίσης, υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε αναλώσιμα υλικά που τους είναι απαραίτητα για την διεξαγωγή των μαθημάτων (τα οποία πολλές φορές αναγκάζονται να τα αγοράζουν οι μαθητές), καθώς και στον εξοπλισμό των εργαστηρίων των ειδικοτήτων ο οποίος είναι απαρχαιωμένος (και ο οποίος ανανεώνεται συνήθως από χορηγίες εταιριών).

• Την έλλειψη σχολικής στέγης στην περιοχή του Πατήματος.

• Την νομιμοποίηση όλων των σχολικών κτηρίων και την μεταφορά τους στην ιδιοκτησία του Δήμου.

• Τους ελέγχους ασφάλειας σχολικών κτηρίων: μελέτες στατικής επάρκειας στα σχολικά κτήρια, πιστοποιητικά πυροπροστασίας, ενεργειακά πιστοποιητικά, προμήθεια αλεξικέραυνων, συναγερμοί, κλπ.

• Την έλλειψη επαρκούς βοηθητικού προσωπικού όπως, καθαρίστριες (οι οποίες δεν επαρκούν για να εξασφαλίσουν την καθαριότητα των σχολικών χώρων καθ’ όλη την διάρκεια του σχολικού ωραρίου), σχολικοί φύλακες, επιστάτες και τραπεζοκόμοι.

Παρά τις πραγματικά πολλές παρεμβάσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια από τη Δημοτική Αρχή, η μειωμένη εδώ και χρόνια κρατική χρηματοδότηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, και η μετάθεση αρμοδιοτήτων στον τομέα αυτό προς τις τοπικές αρχές, και άτυπα προς στους γονείς, καθώς οι σύλλογοι γονέων εξακολουθούν να συνεισφέρουν συστηματικά σε υποδομή και στα λειτουργικά έξοδα των σχολείων τους, καθιστά επιτακτική την ανάγκη για ακόμα περισσότερες προσπάθειες, συντονισμό και δράση.

Ζητάμε την δέσμευσή της Δημοτικής Αρχής για την επίλυση των καίριων και χρόνιων προβλημάτων των σχολικών μονάδων και συγκεκριμένα:

• Επαναλαμβάνουμε την πάγια θέση της Ένωσης ότι ο Δήμος οφείλει να προβεί στην δημιουργία ενός Μητρώου, με συνολική και λεπτομερή καταγραφή των αναγκών όλων των σχολικών μονάδων (κτηριακών αναγκών, ασφάλειας σχολείων, υλικοτεχνικής υποδομής, κλπ.) με εξειδικευμένο προσωπικό, ώστε να υπάρχει ορθολογικός και ιεραρχημένος προγραμματισμός για την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα σχολεία και να προγραμματίσει την ικανοποίηση αυτών των αναγκών το συντομότερο δυνατόν.

• Επαναλαμβάνουμε το αίτημά μας για ορισμό υπευθύνου τεχνικού συντήρησης - διαχείρισης εγκαταστάσεων (facility manager) για κάθε σχολική μονάδα και δημιουργία ομάδων άμεσης παρέμβασης τεχνικής υποστήριξης στα σχολεία από την Τεχνική Υπηρεσία.

• Ζητάμε από την Τεχνική Υπηρεσία να μας στείλει πρόγραμμα εργασιών με χρονοδιάγραμμα, για την επίλυση των ανωτέρων προβλημάτων καθώς και του κάθε ενός από τα κτηριακά προβλήματα της κάθε σχολικής μονάδας, όπως καταγράφονται στο επισυναπτόμενο, ακόμα και σε μακροχρόνια βάση για τα πιο δύσκολα προβλήματα αλλά με σαφή χρονική αναφορά της έναρξης των απαιτούμενων διαδικασιών επίλυσης τους. Γνωρίζουμε ότι κάποιες εργασίες είναι εν εξελίξει και συνέχεια εμφανίζονται ανάγκες επισκευών, ιδιαίτερα στα παλαιά σχολικά κτήρια, αλλά χωρίς πρόγραμμα, χρονοδιάγραμμα και διαδικασίες τα προβλήματα θα συνεχίσουν να διαιωνίζονται.

• Επαναλαμβάνουμε το πάγιο αίτημά μας για τις άμεσες ενέργειες του Δήμου για την ανέγερση νέων σχολικών μονάδων: 17ο Δημοτικό, 6ο Γενικό Λύκειο, ιδιόκτητο συγκρότημα για την στέγαση των Επαγγελματικών Λυκείων του Δήμου μας με πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια.

• Επαναλαμβάνουμε το αίτημά μας για την πρόσθετη χρηματοδότηση των Σχολικών Επιτροπών από τον προϋπολογισμό του Δήμου, με τα ποσά που απαιτούνται, λαμβάνοντας τον χαρακτήρα πάγιας και τακτικής χρηματοδότησης, έτσι ώστε οι Σχολικές Επιτροπές να έχουν ανά πάσα στιγμή στα ταμειακά τους διαθέσιμα αυτούς τους πόρους.

• Ζητάμε από τις Σχολικές επιτροπές να προχωρήσουν στην ποιοτική αναβάθμιση των σχολείων με τον εκσυγχρονισμό των υποστηρικτικών δομών όπως βιβλιοθήκες, αίθουσες Η/Υ κλπ., και την άμεση κάλυψη των ελλείψεων της υλικοτεχνικής υποδομής και των εποπτικών μέσων, αξιολογώντας τις ανάγκες των σχολείων, σύμφωνα και με την καταγραφή του υφιστάμενου εξοπλισμού των σχολικών μονάδων, ο οποίος σας έχει ήδη αποσταλεί.

• Επαναλαμβάνουμε την θέση μας για την σύνταξη ετήσιων προϋπολογισμών (ακόμα και σε άτυπη μορφή, εφόσον τέτοιος θεμελιώδης οικονομικός προγραμματισμός δεν έχει προβλεφθεί από τον Νομοθέτη) από τους εμπλεκόμενους φορείς. Αυτό θα βοηθήσει στην καλύτερη διαχείριση των οικονομικών, θα διευκολύνει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων έκτακτων εξόδων που προκύπτουν από τα σχολεία και με τακτικούς προϋπολογιστικούς ελέγχους και παρεμβάσεις θα συμβάλει στην εύρυθμη ροή των απαιτούμενων πόρων προς τις σχολικές μονάδες. Παράλληλα, η καθιέρωση ενιαίου τρόπου προμηθειών και συντήρησης της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων, θα εξασφαλίσει την ομοιοτυπία του εξοπλισμού με όλα τα ισχυρά παράπλευρα οφέλη (οικονομικά και μη) που μπορεί να προσφέρει μια τέτοια εναρμόνιση και συγκέντρωση των προμηθειών.

• Ζητάμε την εξασφάλιση επαρκούς βοηθητικού προσωπικού για την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

Τέλος, επαναλαμβάνουμε την πρόσκληση μας προς τον Δήμο να διεκδικήσει από την Πολιτεία την αύξηση της αντίστοιχης κρατικής επιχορήγησης σε ποσό τέτοιο που να καλύπτει ουσιαστικά τις ετήσιες επισκευαστικές και λειτουργικές ανάγκες των σχολείων μας. Επίσης, να πιέσει με κάθε δυνατό τρόπο την ένταξη στον προγραμματισμό των Κτηριακών Υποδομών (ΚΤΥΠ) όσο το δυνατόν περισσότερων έργων για τα σχολεία μας.

Η Ένωση Γονέων και οι Σύλλογοι Γονέων θα εξακολουθούμε να είμαστε αρωγοί στις προσπάθειες του Δήμου για την βελτίωση των δημόσιων σχολείων της πόλης, αλλά θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε τις λύσεις στα προβλήματά τους, προς όφελος των παιδιών μας.

Εν αναμονή των ενεργειών σας, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων και παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση.

Χαλάνδρι, 7 Δεκεμβρίου 2017 

Για το Δ.Σ. της Ένωσης

Η Πρόεδρος
Σταυρούλα Πετράκου

Ο Γραμματέας
Δημήτρης Βασιλάκης

 

Σχετικά άρθρα:

Ένωση Γονέων Χαλανδρίου και Δημοτική Αρχή συζήτησαν για τα ζητήματα Παιδείας

Δήλωση δημάρχου Χαλανδρίου για τα θέματα των σχολείων

Απάντηση της Ένωσης Γονέων Χαλανδρίου στην επίθεση που δέχεται

Η Ένωση Γονέων Χαλανδρίου για τη δήλωση του δημάρχου

Ανοικτή επιστολή του αντιδημάρχου Παιδείας του Δήμου Χαλανδρίου

 

Εκτύπωση

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.